Followers

Rabu, 29 Februari 2012

ANNISA 9 BULAN HARI NI

Hari ni Nisa genap 9 Bulan . Tadi pegi checkup kat KK Pulau Indah .

Berat : 7.3 kg
Panjang : 67 cm
BMI untuk umur : 16
Lilitan kepala : 43 cm
Lain-lain : ok / Memuaskan

Perkembangan dia

1 ) dah mula merangkak walaupun sekejap-sekejap....dia lebih suka mengesot ;
2 ) dah boleh berpaut pada mana-mana tempat , mcm kerusi ke meja ke katil ke untuk berdiri dan boleh melangkah sikit-sikit secara mengiring . Satu je aku riso kan dia ni...suka nau lepas tangan ...bajet leh berdiri le tu ..padahal tak kuat lagi .
3 ) belum boleh bercakap lagi ..setakat bunyi ba..ba...ma..ma... kengkadang ada gak terdengar dia sebut ibu .... ya ke idak tu tak pasti lak
4) still breastfeeding
5 ) dah boleh makan tapi makan bubur nasi je. masih takleh makan yang keras-keras..asyik nak tercekik je
6 )gigi dah ada 3 batang , 2 bawah dan 1 atas , yg atas tu pun nampak sket je... and dia suka main2 ngan gigi dia tu selalu dengar bunyi 'kruk-kruk' ..dan bila dah ada gigi ni perkara yang paling takut ialah dia akan mula menggigit dan mangsanya adalah ...my n****e ..huuuuuu sakittttt dan..
7) makin lasakkkk



Hai Aunty / Uncle...hari ni saya dah genap 9 bulan

love *Tinie*

Selasa, 21 Februari 2012

Paprik Campur

Ini adalah menu lunch atau dinner aku selama 4 hari berturut-turut... jangan salah faham ek..bukan lauk yang dimasak sekali tapi makan berhari-hari ( lauk dipanaskan balik ) tapi lauk ni dimasak panas-panas dan dimakan panas-panas setiap hari Hari ni baru teringat nak snap , sebab aku yang masak tadi ..sebelum ni asben aku yang masak dan aku dihalau keluar dari dapur , jadinya aku takleh amik gambar lauk tu sebab bila asben dah siap masak aku yang kelam kabut kena hidang tu yang lupa amik gambar tu .Sebab apa kami ( aku ngan asben ) masak lauk ni hari-hari ?? Ye le ,,,, ini lah lauk all in one... tak caya ? cuba tengok ...ada sayur , ada ayam , ada daging , ada kuah... eh..yang asben aku masak semalam lagi best ...ada seafood.. yang aku masak hari ni cuma ada ayam dan daging je...
Ok le tu....Cepat dimasak dan sedap dimakan .... macam Qi Jalan-Jalan Cari Makan cakap...ada masam-masam sket...manis-manis sket...pedas-pedas sket...love *Tinie*

Jumaat, 17 Februari 2012

Ketagih

Serius ...aku dah ketagih ngan dua mende alah ni ...wajib ada kat atas meja kerja aku ...bila ada mende ni aku jadi ralit wat keja ...apa mende nya tu ...



v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
coki-coki

kuaci putih
Hahahaha..coki-coki yang tak leh blah....asal nya aku cuma beli untuk anak - anak tapi skang ni tiap kali beli untuk anak2 aku akan pastikan aku punya pun ada ...biasanya aku beli yang sepeket ada lima batang coki-coki ..1 untuk Amsyar , 1 untuk Ecah ...3 untuk aku ...hahahahah.... Tapi takleh amalkan selalu makan coki2 ni...menggemukkan...lagi satu agak kurang sopan bila ko makan coki2 kat opis ....malu kat orang wehhh... love *Tinie*

Khamis, 2 Februari 2012

Kuih Ketayap untuk budak demam

Balik sekolah tengahari tadi Amsyar mengadu demam , kat sekolah dia tido je... alololo...tp mmg pun td aku tengok lepas dia mandi , pakai baju , terus melepek dekat sofa . Bila tengok mcm tu aku pun jadi kesian , tiba2 teringat nak buat kuih feveret dia , iaitu kuih ketayap. Actually aku ingat nak wat ptg nanti bila balik kerja , tp takpe lah ..demi anak kesayangan aku buatkan .

maka dengan sepantas kilatnya aku membancuh tepung . Sib baik inti nya aku dah buat subuh tadi . Akhirnya dalam masa tak sampai sejam , siap la kuih ketayap untuk anak-anak makan kat rumah pengasuh .

KUIH KETAYAP KU YANG BERMACAM SAIZ


INTI MERAH LAGI...  alamak.. buruk nya nampak kuih ku :(


SIAP DI PACKING UNTUK DIHANTAR KE RUMAH PENGASUH
 Resepi untuk kuih ketayap ni aku ambik dari DTS Cik Mat Gebu 

love *Tinie*

Rabu, 1 Februari 2012

Nisa Genap 8 Bulan

Pejam celik , pejam celik , pejam tak celik celik ...anak bongsu ku Annuranissa dah genap 8 bulan ...kejap je masa berlalu ... rasa macam nak suruh dia masuk balik dalam perut aku , duk diam-diam dalam tu , tak yah keluar.  hek hek...

Bila dah menjangkau usia 8 bulan ni macam2 perkembangan dia ... meh kita tengok ....


Dah boleh duduk , tapi kena tolong duduk kan sebab
tak pandai duduk sendiri .

Baru nak belajar merangkak tapi tak leh lagi..
tapi kalo mengesot bukan main laju ..


still breastfeeding walaupun dah boleh makan ...alhamdulillah...
tapi makan , aku dah suap macam2..feveret dia bubur nasi ayam homemade

Dalam kereta takleh duk diam...nak berdiri je ....

Gigi baru tumbuh 2 batang kat bahagian bawah
Berat ngan panjang dia , aku tak tau sebab appoinment dia ngan doktor bulan 3 nanti , tp ofkos la makin naik dan makin tinggi kan... apa2 pun aku harap dia akan terus membesar dengan sihat dan cerdas...
love *Tinie*